30 let společnosti WALTER na trhu obráběcích nástrojů očima zákazníka
Společnost WALTER CZ, jež je přímým českým zastoupením, se o spokojenost svých zákazníků stará již třicet let. Firma WALTER CZ začala působit v Československu v roce 1991 a zažila přerod státem kontrolované ekonomiky na tržní.
Inzerce
Milníkem se stal rok 1996, kdy se sídlo firmy přesunulo do Kuřimi společně se závodem na brusky. Obě divize však šly svou vlastní cestou a od roku 2004 zajišťuje WALTER CZ kompletní péči o český trh obráběcích nástrojů z vlastního kuřimského sídla.
Jak bude daný produkt úspěšný na trhu a jak se mu povede v reálné výrobě závisí na mnoha faktorech, k nimž bezesporu patří i stabilní technické zázemí a odborné znalosti těch, kteří denně dostávají nástroje z téměř laboratorních podmínek do skutečných strojírenských provozů. Spolehlivý a zkušený distributor hraje velmi důležitou roli a výrazně se podílí na celkovém úspěchu firmy i jejích hospodářských výsledcích. Panuje-li navíc mezi výrobcem a prodejcem vzájemná důvěra, lze hovořit jednak o velkém štěstí, ale také o skvělých referencích, a to pro obě strany. Profesní cesta Romana Ledvoně je s nástroji WALTER pevně spojená a je docela pravděpodobné, že v době, kdy je sám aktivně používal ještě vůbec netušil, že jednou bude, jako smluvní partner značky WALTER, patřit k jejich dlouholetým certifikovaným distributorům pro Českou republiku.
Jak dlouho spolupracujete se společností WALTER CZ a proč padla vaše volba právě na tohoto výrobce?
Roman Ledvoň: Na bázi technicko-obchodní spolupráce jsem s firmou WALTER CZ přišel do kontaktu bezmála před dvaceti lety. Přesněji v roce 2002, kdy jsem nastoupil jako obchodní zástupce do společnosti, jež s firmou WALTER CZ spolupracovala. Je nutno říci, že důvodem, proč jsem se rozhodl pracovat pro danou firmu, byla právě její tehdejší vazba na společnost WALTER CZ, která pro mě byla zárukou kvality a spolehlivosti. Poté, co se cesty mého zaměstnavatele s firmou WALTER CZ rozešly, mě oslovil tehdejší jednatel WALTER CZ pan Dalibor Kryl s nabídkou další spolupráce. Ta směřovala k rozvoji distribuční sítě této společnosti v ČR, coby nového podnikatelského subjektu. Díky pomoci a spolupráci s WALTER CZ se tento záměr podařilo rozběhnout a na této bázi spolupracujeme již osmnáct let. Avšak mám-li zajít k úplným počátkům, s nástroji značky WALTER jsem se setkal již o pár let dříve, při svém působení ve společnosti V-NASS, kde jsem prošel praxí od výroby až po technologii. Zde se nástroje WALTER používaly především v náročných podmínkách a při obrábění těžko obrobitelných materiálů. Díky schopnostem a výkonnosti ježkových fréz této značky jsme je tehdy překřtili na „WALTER“, takže i toto bylo na misce vah při mém rozhodování o dalším směřování mé kariéry.
WALTER CZ si aktuálně připomíná třicet let působení v ČR. Pro tak dlouholetého partnera firmy se tedy nabízí otázka, jak vnímá její působení a vývoj na českém trhu. Již třicet let?
V tom případě jsme dvě třetiny tohoto času prošli společně. Z dosavadních výsledků je vidět, že WALTER CZ je jedním z lídrů na českém trhu.
Ovlivnil podle vás nějak příchod společnosti s tak bohatou historií obchodní strategie na českém trhu?
Společnost sem přišla v době, kdy se v České republice po pádu železné opony v roce 1989 otevíral trh, vznikala nová zastoupení většiny světových výrobců nástrojů, o jejichž kvalitě z globálního hlediska nelze absolutně pochybovat. Dle mého názoru jsou tedy skvělé výsledky WALTER CZ ovlivněny především dlouholetým přístupem, odborností a stabilitou celého týmu zaměstnanců české pobočky a samozřejmě nespornou kvalitou nástrojů tohoto německého výrobce.
Trh s obráběcími nástroji je velmi pestrý. Dle jakých kritérií a indicií by měl podle vás zákazník při jejich výběru postupovat?
Značka WALTER prezentuje obráběcí nástroje prvotřídní kvality, s nimiž se v praxi setkal snad téměř každý. Skvělý výkon, maximální spolehlivost a reakce na aktuální výrobní trendy drží produkty tohoto německého výrobce dlouhodobě na špici.
Moje zkušenost je taková, že velmi záleží na samotném zákazníkovi. Na tom, čeho chce dosáhnout. Protože pokud je jeho jediným kritériem cena nástroje, nebude pro něho nabídka firmy WALTER úplně ta pravá. Pokud však chce dosáhnout optimalizace, rychlosti, bezpečnosti a stability výrobních procesů, a tím výrazného snížení provozních nákladů, jsou nástroje WALTER správnou volbou.
O jaké produkty značky WALTER je mezi vašimi zákazníky největší zájem? Dá se říci, které z nástrojů patří k bestsellerům?
Protože jsem původem z Ostravska, kde se preferovalo těžké strojírenství, považuji za bestseller frézy WENDEL a ježkové frézy WALTER, které byly v těchto výrobách skutečně velmi populární.
WALTER patří k aktivním inovátorům a pravidelně představuje mnoho novinek. Které aktuální nástroje považujete za jedinečné?
Já sám veškeré novinky již tak bedlivě nesleduji, ale mám své tři prodejce, kteří pravidelně navštěvují školení o novinkách a inovativních technologiích. Mě napadají především inovace v zapichování v soustružení, v chlazení držáků a upínání zapichovacích VBD. Tuto inovační schopnost skutečně velmi oceňuji, neboť nám dává možnost nabídnout zákazníkům vždy něco nového, lepšího a ještě dokonalejšího. Díky tomu můžeme ke klientům přistupovat skutečně se širokou škálou nástrojů a poskytnout jim pomoc při řešení téměř jakékoliv výzvy.
Vedle vysoké kvality nástrojů je předpokladem úspěchu i kvalitní distributor. Co vše musí umět?
Jsem přesvědčen, že velmi důležitá je důvěra a zkušenost, kterou daný distributor využívá při řešení technických požadavků u zákazníka. Díky spolupráci s WALTER CZ se můžeme spolehnout na vysokou kvalitu a produktivitu námi dodávaných nástrojů. Práce distributora nástrojů se neliší od mnoha jiných profesí, při nichž spolupracujete s lidmi. Je to tedy i otázka dobré komunikace, vypořádávání se s technickými problémy zákazníků a návrhů co nejlepšího řešení. A hovoříme také o mnoha kilometrech strávených za volantem. Během vlastní kariéry jsem poznal spoustu zajímavých lidí, což považuji za další skvělý bonus této práce.
Výroba velice zrychluje a dynamicky mění léty prověřené postupy. Masivní nárůst robotizace a automatizace přinesl pojem inteligentních továren, jež pečlivě zpracovávají veškerá data z výroby. Je podle vás společnost WALTER připravena uspět i v této oblasti?
Odpovědí na tuto otázku by mohla být přímá návštěva výrobních závodů mateřské firmy WALTER AG, kde můžete vidět právě nárůst praktického využití robotů při výrobě nástrojů WALTER a samozřejmě využívání mnoha aplikací a inovací. V přenosu informací o svých produktech je firma WALTER mezi světovými špičkami. Takže za mne jednoznačně ano, WALTER je připraven.
Můžete vyhodnotit, jak velká část vašich zákazníků aktivně řeší tyto inovativní prvky ve vlastní výrobě? Jaká je po nich poptávka?
Hodně záleží na velikosti firmy a její zakázkové náplni. V posledních letech je však vidět, že zájem o robotizaci výrobních procesů narůstá i u našich spíše menších zákazníků. V mnoha firmách si již uvědomují, že bez určitého stupně automatizace ztrácí konkurenceschopnost, a to především u sériových či vícekusových zakázek.
Věřím, že spolupráce s firmou WALTER CZ bude pokračovat i nadále. Závěrem se proto zeptám, zda máte nějaký vzkaz či přání pro české zastoupení a současně i poselství směrem k vašim zákazníkům.
I já doufám v pokračování spolupráce k oboustranné spokojenosti. Firmě WALTER CZ přeji mnoho dalších let na špici v daném oboru, našlápnuto k tomu má již dnes. Našim zákazníkům bych na prvním místě popřál dostatek zakázek a možnosti dalšího růstu, což se určitě neobejde bez spousty práce. Takže nám všem hodně štěstí.
Další článek: CNC laser – profesionální řezací stroj pro náročné