Data jsou novodobé zlato, ale můžou vás taky stáhnout ke dnu
Řeším obsahovou strategii pro jeden z našich mediálních projektů a proč se zahazovat se starou dobrou intuicí, když už máme data. Vlastně hodně dat. Takže věren Paretově principu hledám to podstatné a nacházím.
Inzerce
Rýsuje se něco zajímavějšího než poměr 20:80. Totiž, že pouhých 100 nejnavštěvovanějších stránek tvoří v historii daného webu víc než 50 % všech zobrazení. 2000 stránek pak dohromady jímá 75 % všech zobrazení… a ten obří long tail za tím raději ani nerozebírejme.
Kolik jen času a prostředků muselo být vloženo do všech dalších mnoha tisíců stran a přitom jim dohromady náleží pouhá čtvrtina koláče za odměnu?
Odpověd je nasnadě – kdybychom byli schopni vytvořit dalších 100 podobně atraktivních stránek, jako jsou ty v popředí, dosáhneme s pouhými 200 stránkami dokonce vyšší návštěvnosti, než o kolik se teď v součtu stará stránek několik tisíc.
Následuje samozřejmě analýza toho, co je žádáno. Protože tam je poptávka.
Data jsou zlato dnešních dní. Jen se v nich člověk nesmí utopit jako ten lotr Cornel v Pokladu na Stříbrném jezeře. Takže moje rada zní: nenechte se rozptylovat drobnostmi, jděte po zlatém vejci na vrcholu pyramidy (než nás všechny převálcuje záplava textů od generativní umělé inteligence, pak už bude všechno jedno).
(Tento článek je tzv. Homolova páteční glosa. Berte jej s nadhledem, jako výron informačního přetlaku v hlavě vydavatele technických médií, který už pro jiné povinnosti sám nestíhá psát, ale občas prostě musí.)
Další článek: Pětinové náklady na díl díky vlastnímu CNC pálicímu laseru KIMLA