Dceřiná společnost ze skupiny Škoda Transportation dodá 65 tramvají do Finska

Redakce Redakce
— vydáno 17. října 2017

Finský Transtech Oy, dceřiná firma české skupiny Škoda Transportation, dodá až 65 tramvají městu Tampere ve Finsku. Hodnota kontraktu je 2,7 miliardy korun. Vozidla budou sloužit na trati, která bude dostavena v roce 2021. ČTK to řekl předseda představenstva Škody Transportation Tomáš Ignačák.

Inzerce

"Třetí největší finské město Tampere si na první etapu nově vznikající sítě objednává 19 tramvají ForCity Smart Artic včetně desetiletého servisu. Smlouva rovněž zahrnuje další tři opce až na 46 vozidel," uvedl. Škodovce se podle Ignačáka v poslední době ve Finsku daří. Už na konci srpna objednaly Finské státní dráhy 20 dvoupodlažních osobních vozů a na konci loňského roku pak dalších 20 tramvají pro Helsinky. Zároveň byla podepsána dohoda o záměru dodat 29 tramvají pro novou linku "Raide-Jokeri" spojující Helsinky a Espoo.

V Helsinkách je nyní v provozu 33 tramvají ForCity Smart Artic z 89 objednaných vozů. První dvě tramvaje byly dopravnímu podniku v Helsinkách dodány už v roce 2013 a byly podrobeny náročným testům v provozu. Další nesou od roku 2015 logo společnosti Škoda Transportation, která ve firmě Transtech koupila kontrolní podíl.

"Pro Tampere jsme zvolili moderní, prověřené technické řešení vhodné pro tvrdé arktické podmínky v kombinaci s atraktivními komerčními podmínkami. Vozidlo pro Tampere vychází z ověřených řešení, která jsme získali při vývoji vozidel pro Helsinky," uvedl Zdeněk Majer, viceprezident Škody Transportation a předseda představenstva Transtech Oy. Za loňský a letošní rok získala skupina Škoda ve Finsku kontrakty za deset miliard korun.

Obousměrná tříčlánková tramvaj ForCity Smart Artic Tampere má rozchod 1 435 milimetrů. Je plně nízkopodlažní a pojme 264 cestujících, což vychází čtyři osoby na metr čtvereční. Vozidlo rovněž nabízí bezbariérový přístup pro cestující na vozíčku a dětské kočárky. Pohon všech kol a robustní provedení podvozků s nápravami umožňují bezproblémový provoz v náročných klimatických podmínkách, dodal Majer.

Další článek: Tuzemským slévárnám se daří, nestíhají zakázky z nedostatku zaměstnanců