Na vystavovatele MSV v Brně opět míří podvodné nabídky

Na vystavovatele MSV v Brně opět míří podvodné nabídky Redakce STROJIRENSTVI.CZ vydáno dne 28. října 2019

Před konáním každého většího veletrhu dostávají přihlášení vystavovatelé opakovaně klamavé nabídky na zápis do nejrůznějších nesmyslných katalogů za horentní sumy. Aktuální klamavá kampaň přichází e-mailem a po veletrhu.

Pokud se aktivně účastníte Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně nebo třeba veletrhu AMPER, pravděpodobně jste již někdy obdrželi bílou obálku s dopisem, který se zdánlivě tváří jako oficiální upozornění na aktualizaci firemních údajů ve veletržním adresáři. Obvykle jste v první řadě konejšeni, že se jedná o aktualizaci bezplatnou, leč při troše pozornosti v některém z titěrných textů bokem se dočtete, že odesláním dopisu se upisujete k placenému zápisu vaší firmy v jakémsi zahraničním internetovém katalogu, a to za částku, která se může rovnat nákladům na malý veletržní stánek.

Pokud zrovna daný internetový katalog funguje (a pokud vůbec existuje), můžete nahlédnutím do něj zjistit, že je opravdu velké množství českých firem, které tyto podvody neprokouknou a ony nekřesťanské peníze za zápis utrácejí – ať již vědomě, či omylem. Na webu brněnských veletrhů můžete vidět celou řadu takových zavádějících kampaní, jejichž hlavním cílem je zmást vystavovatele a vytáhnout z nich peníze.

Tyto rozesílky bývají realizovány zejména v předveletržním období. Jejich autoři zřejmě spoléhají na to, že vystavovatelé jsou tou dobou zahlceni nejrůznější administrativou spojenou s realizací veletržní expozice a tak snadno přehlédnou jednu klamavou nabídku zapasovanou mezi ty relevantní.

Nyní přichází klamavá kampaň odjinud a jinak – děje se po veletrhu, přichází přes e-mail a jde o regulérní elektronický podvod, tzv. phishing. Jeho cílem je vylákání citlivých informací od obeslané osoby, přičemž podobně jako v případě výše zmíněných dopisů je i zde neoprávněně používáno logo veletržní správy, veletrhu i podvržená adresa. Více se dočtete na webu Veletrhů Brno.

Chcete-li předejít úhradám tisícieurových poplatků za nesmyslné zápisy do katalogů, ztrátě osobních údajů nebo zavirování firemní počítačové infrastruktury, mějte se ve věci jakýchkoliv dopisů či e-mailů týkajících se vámi navštěvovaných veletrhů velmi na pozoru. Útočníci jsou zlomyslní a jejich praktiky čím dál víc propracované, ale při troše pozornosti tyto podvodné pokusy vždy snadno rozeznáte od oficiální komunikace s výstavištěm a vašimi reklamními partnery.

Příspěvek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první.