Rychlý přehled
-
Continental propustí víc než 7 tisíc lidí a omezí vývoj automobilových komponent
Křeč evropského automobilového průmyslu nepolevuje, po firmách jako Bosch, ZF nebo Škoda Auto oznámil masivní propouštění další prvoligový hráč. Divize automotive společnosti Continental restrukturalizuje svoje aktivity výzkumu a vývoje, v rámci kterých propustí 1750 lidí. Do roku 2028 chce firma snížit svoje výdaje na výzkum a vývoj ze současných 12 % na 9 % svých tržeb. Toho má být dosaženo zefektivněním zavedených provozů a zlepšením synergií mezi nimi. Dalších víc než pět tisíc lidí se dotknou škrty v rámci obchodních a administrativních pozic – na nich chce do roku 2025 firma ušetřit 400 milionů eur. Není bez zajímavosti, že se redukce stavů výrazně dotkne domovského Německa, odkud má být až 40 % propouštěných, zatímco Continental rozšiřuje svoje aktivity v Číně, kde naopak nabírá stovky lidí a investuje miliardy eur.
-
Loni promovalo 7 studentů v oboru Aditivní technologie na VŠB-TUO
Studijní program specializovaný na aditivní výrobu je mezi českými vysokými školami ojedinělý. Různé univerzity zaujaly odlišné strategie výuky a obvyklé je u nás vyučovat samotstatný předmět věnovaný 3D tisku. V současnosti jediný ucelený studijní program s tímto zaměřením běží právě na Vysoké škole báňské. Do výuky je zahrnuta i praxe v Centru 3D tisku Protolab. „Očekáváme zvyšující se zájem studentů o tento moderní obor, a to nejen v bakalářské, ale i magisterské formě studia. Vzájemnou návaznost a prohlubování znalostí považujeme za stěžejní,“ říká garant magisterského programu docent Marek Pagáč z Katedry obrábění, montáže a strojírenské metrologie.
-
Robot vytiskl designové křeslo z recyklovaného polymeru PETG
Designér Torres Chen je zároveň spoluzakladatel společnosti ARM Robotics, která realizovala konstantní 12hodinový tisk křesla z recyklovaného polymeru PETG. Tiskové zařízení si vyvinula sama firma ARM Robotics, pohyblivou částí je robotická ruka KUKA KR270, která nese trysku, jako materiál využívá peletky polymeru. Více fotografií naleznete zde.
-
Jak se optimalizovala aerodynamika dakarského speciálu
Tradičně se proudění vzduchu kolem předmětů ověřuje v aerodynamickém tunelu, což je ale nákladné a zdlouhavé. Dakarský speciál Martina Prokopa byl optimalizován pomocí počítačových výpočtů. Vůz typu pick-up brzdila hlavně jeho korba a slabinou bylo také proudění kolem předních kol. Odpor vzduchu u vozu Ford Raptor se týmu TechSoft Engineering podařilo snížit o 30 procent.
-
Inženýrská platforma BMW Group bude založena na 3DEXPERIENCE
Dassault Systèmes a BMW Group uzavřely dlouhodobé strategické partnerství, cílem je urychlování vývoje produktů díky platformě 3DEXPERIENCE. Všechna oddělení pracují na virtuálním dvojčeti, které lze přizpůsobit pro varianty jednotlivých modelů. To zjednodušuje opakované použití komponent, snižuje složitost a zkracuje dobu vývoje. Platforma rovněž umožňuje bezproblémovou migraci stávajících IT řešení a rozšiřuje inženýrskou platformu o disciplíny, jako je modelování a simulace.