Rychlý přehled
-
HP a Ferrari představí nové společné logo
Dvě ikonické světové společnosti uzavírají nové, několikaleté partnerství. Spojení dvou celosvětově známých a úspěšných značek se vyznačuje společným závazkem rozvíjet udržitelné inovace a urychlovat účelné technologie v týmu Scuderia Ferrari Formula 1, týmu Scuderia Ferrari Esports a Scuderia Ferrari Driver Academy. Ferrari bude nově využívat pokročilé technologie a služby HP, včetně adaptivních počítačů a zařízení, produktů a služeb pro spolupráci a tiskových funkcí, které pomohou zvýšit výkon na trati i mimo ni.
Logo HP se poprvé objeví na vozech F1 před Velkou cenou Miami, která je naplánována na 3.-5. května, kdy tým začne závodit jako Scuderia Ferrari HP. Pod novou značkou bude závodit také tým Scuderia Ferrari Esports a vůz Scuderia Ferrari řízený Mayou Weugovou v čistě ženské sérii F1 Academy, zahájené v roce 2023.
-
Perovskity mohou zdvojnásobit výrobu energie ze slunečního záření
Absolvent FSI Pavel Klok získal tříleté stipendium pro mladé vědce. V centru jeho zájmu jsou perovskity – materiály objevené na Urale v roce 1839 s potenciálem nahradit například křemík ve fotovoltaických panelech. Takové solární články by mohly být až dvojnásobně účinné než ty současné. „Soustředím se na nový způsob charakterizace materiálu, který by mohl pomoci v jeho optoelektronické aplikaci, zejména fotovoltaice, ale třeba také u LED diod, případně pro detekci ionizujícího záření,“ říká Pavel Klok.
-
Divizi Industry společnosti Schneider Electric vede nová manažerka
Schneider Electric patří mezi nejvýznamnější dodavatele softwarových řešení pro řízení energií a průmyslovou automatizaci na světě a je průkopníkem v oblasti digitální transformace průmyslu. Počátkem března získala divize Industry pro Českou republiku novou obchodní ředitelku. Stala se jí zkušená obchodní manažerka s bohatou praxí z technicky náročného prostředí – mezinárodních společností Honeywell či Microsoft, Magda Blouin. Jejím cílem bude nejen zvyšovat tržní podíl Schneider Electric, ale také podporovat obchodní výsledky týmů systémových integrátorů, výrobců strojů a průmyslových koncových uživatelů. Její příchod do Schneider Electric představuje posílení vedení společnosti v oblasti prodeje a strategického rozvoje, a to v souladu s vizí společnosti, že digitalizace a elektrifikace jsou cestou k udržitelnosti.
-
Stratasys zpřesnil 3D tiskárnu H350 a uvádí její vylepšenou verzi
Firma Stratasys představila zdokonalenou technologii SAF HighDef Printing a s ní související tiskárnu H 350 verze 1.5. 3D tiskárna H350 je od počátku určena pro sériovou výrobu koncových dílů z plastů. Uživatelům se nyní dostává do rukou ještě přesnější nástroj, firmware s rozšířením pro přesný tisk si mohou nainstalovat bez dalších nákladů i současní uživatelé H350.
-
Přechodové lávky pro námořní průmysl se vyrábí ve Sviadnově
Lávky, známé také jako teleskopické přístupové mosty (TAB), slouží k bezpečnému a snadnému spojení mezi plavidlem a offshore plošinou. Huisman Czech Republic dodá nizozemské společnosti SMST celkem devět těchto přechodových lávek ve dvou variantách, jednou s dosahem 25 metrů a průchozí šířkou 1,2 metru, druhou s dosahem 30 metrů a ve stejné šířce. Jedná se o technologicky vyspělá zařízení, která splňují nejnáročnější požadavky námořního průmyslu. Po dokončení montáže lávky ve sviadnovském závodu se zkontroluje veškerá instalace kabeláže a hydrauliky. Následně tým zaměstnanců Huisman Czech Republic zařízení postupně oživí, zprovozní a otestuje jeho funkce a limity. Po úspěšném provozním testu přichází na řadu finální test za účasti zástupců zákazníka.
Lávky jsou osazeny systémem kompenzace pohybu, který umožňuje bezpečný přechod i v případě houpání lodi na vlnách. Teleskopická část můstku dosedne na plošinu a hydraulický systém s ní zajišťuje trvalý kontakt. Výroba prvních čtyř kusů přechodových lávek v Huisman Czech Republic začala v roce 2023, dokončení a plné otestování je naplánováno na první polovinu roku 2024. Zároveň se již začaly svařovat další kusy, rozměrově o trochu větší, které budou dokončeny na začátku roku 2025. Po dokončení bude zakázka převážena ze Sviadnova do přístavu v Nizozemí, kde se lávky nainstalují přímo na loď.