Rychlý přehled
-
Huisman představil svůj největší jeřáb. Jeho výška je 225 metrů
Společnost Huisman Czech Republic dokončila významný projekt, když navrhla a vyrobila svůj dosud největší plně zkompletovaný jeřáb, který bude využíván k instalaci generátorů velkých větrných turbín. Zařízení bylo speciálně navrženo pro společnost BMS Heavy Cranes, globálního dodavatele v oblasti jeřábů a těžkých zdvihacích zařízení.
Jeřáb se skládá z více než 150 hlavních svařenců a různých menších součástí. Během výrobního procesu bylo třeba sestavit řadu částí. Ve sviadnovském závodě úspěšně implementovali a otestovali komplexní řídicí systém jeřábu. Testování probíhalo na specializované dráze, která přesně kopírovala reálné pohyby jeřábu.
Značná část práce pak byla vykonána pomocí automatizace. Svařovací roboty svařovaly díly přesahující 15 metrů a provedly pozoruhodných 60 % svařovacích úkonů, což je poměr, který výrazně převyšuje to, co je běžné v tradiční výrobě. Velké rozměry jeřábu si vyžádaly přepravu jednotlivých součástí z České republiky do Dánska, kde byl následně kompletní jeřáb smontován. Pro účely přepravy bylo využito celkem 150 nákladních vozidel, přičemž 92 z nich bylo speciálně navrženo pro přepravu nadrozměrných nákladů. Přepravovaný objekt měl maximální délku 20 metrů a šířku 4,5 metru. Všechny součásti jeřábu, od návrhu až po výrobu, byly dokončeny ve Sviadnově, pouze několik komponentů jeřábu bylo dodáno odjinud.
-
Zmodernizovaná parní turbína TG2 jede v plném provozu
Původní projektovaný výkon parní turbíny, kterou Doosan Škoda Power (v době dodávky Škoda Energo) dodal společnosti Plzeňská teplárenská na přelomu milénia, byl 50 MWe. S postupujícím časem se měnily potřeby provozu a tím i požadavky. Turbína sice byla schopná provozu na vyšším výkonu, ale z důvodu technických limitů jen po omezenou dobu. Týmy Plzeňské teplárenské a Doosan Škoda Power, který zajišťuje i dlouholetý servis zařízení, proto začaly uvažovat nad úpravami, které by umožnily vyšší projektovaný výkon bez časového omezení. Projekt připravený na míru představoval modifikaci průtočné části. Na fázi návrhu a detailního zpracování projektu, do které se zapojila více než desítka inženýrů různých profesí, navázala výroba nových dílů průtočné části parní turbíny a samozřejmě pečlivá příprava pro realizaci projektu v teplárně. To představovalo nejen zapojení dalších specialistů, ale i precizní práci projektových týmů na straně Plzeňské teplárenské i Doosan Škoda Power. Přípravná fáze trvala rok až do plánované letní odstávky. Turbína je jinak totiž v nepřetržitém provozu. Dvouměsíční pauzu tak servisní tým využil bezezbytku. Pravidelná péče o zařízení nejen pomáhá zvýšit jeho bezpečnost, ale současně přispívá i k prodloužení životnosti. Díky kompletnímu přetěsnění a tím i zvýšení účinnosti se zužitkuje ze vstupní energie ještě více, vyšší efektivita pak znamená úspory. To, že se projekt povedl, potvrdil zkušební provoz ihned po uvedení turbosoustrojí do provozu a následná topná sezóna.
-
OSTROJ plánuje přijmout přibližně 80 nových pracovníků
OSTROJ v současnosti zaměstnává téměř 800 zaměstnanců v pěti výrobních divizích. Nejvíce nových kolegů přijme na divizích Kovárna a kalírna, Strojírna a Důlní a průmyslové technologie. Chce obsadit pozice jako strojní zámečník, svářeč kovů, kontrolor, technolog a další. Nábor nových pracovníků OSTROJ podpoří kampaní, která si klade za úkol bořit mýty, jež můžou o strojírenském oboru panovat. Ostatně tato společnost se 75letou tradicí rozhodně nestojí na místě. Uchazečům nabízí možnost pracovat v moderním prostředí s moderními technologiemi, na projektech pro přední tuzemské i světové firmy. Ať už jde o výrobu mobilního bednění pro betonáž tunelů v Norsku, obsluhu robotické svařovací linky nebo práci na jedné z největších zinkovacích linek v České republice. Rostoucí ambice firmy a perspektiva stabilního zaměstnání, to jsou hodnoty, které mají dle zástupců firmy přivést nové kolegy právě do opavského Ostroje.
-
Nový soustruh v nástrojárně KovexProduction
Šumperský KovexProduction se zabývá ryze strojírenskou činností, přesněji pak zakázkovou strojírenskou výrobou, rotačních i nerotačních součástí s použitím konvenčních metod kovoobrábění i technologií CNC. Jeho strojový park nově disponuje výkonným, kompaktním a spolehlivým dvouosým horizontálním soustruhem DOOSAN LYNX 2100 s řídícím systémem Fanuc 0i – TF.
-
ZKL využívá nejmodernější metody pro zajištění kvality ložisek
V brněnském závodě ZKL byly dokončeny plánované investice do technologií na rozšíření výroby kuželíkových a nápravových ložisek nové generace. V nově zrekonstruovaných halách byly instalovány a zprovozněny nové výrobní stroje, plně automatizovaná zařízení na kontrolu kvality ložisek pro železniční
a jiné průmyslové aplikace, včetně robotizované buňky na broušení valivých elementů. Kvalita povrchu válečků a kuželíků, přítomnost vad ve formě trhlin, spálenin a podobně, je kontrolována v robotickém pracovišti na automatizovaném zařízení pomocí vířivých proudů. Jedná se o metodu nedestruktivního zkoušení (NDT), která se používá pro různé účely, včetně detekce vad, měření tloušťky materiálu a povlaku, identifikace materiálu a stanovení stavu tepelného zpracování určitých materiálů.
ZKL je tradičním českým výrobcem ložisek nejen pro železniční průmysl. V posledních třech letech znásobil objem výroby a prodeje ložisek právě do železničních aplikací. Rozšíření a investice do výroby v závodech v Brně i Klášterci nad Ohří tak vedou k naplnění strategie společnosti: poskytovat zákazníkům ucelený sortiment železničních ložisek prémiové kvality a komplexní řešení pro spolehlivější a bezpečnější mobilitu zítřka.