Rychlý přehled
-
IFS hlásí mimořádný nárůst zájmu o cloudové služby
Globální společnost IFS, která poskytuje podnikové systémy provozované v cloudu i samotné coudové služby, překvapila výsledky za rok 2023. Meziroční nárůst tržeb ze softwaru činí 33 % a nárůst tržeb z cloudu je dokonce 46 %. Jde o celosvětová čísla, v ČR bude zájem o cloud určitě nižší. Společnost IFS se soustředí na oblasti FSM, EAM, ERP a ESM.
-
První místo za Průmysl 4.0 vyhrála automatická linka na komínové vložky
Cenu za Průmysl 4.0 každoročně uděluje Svaz průmyslu a dopravy ČR. Letošní prvenství získala firma P-D Refractories CZ, která v roce 2023 realizovala ve spolupráci s Fakultou strojní ČVUT automatickou linku na výrobu keramických komínových vložek. Odborná porota z přihlášených projektů dále vyzdvihla digitalizaci při výrobě radiofarmak ÚJV Řež a výstavbu automatické linky v BONATRANS GROUP. Svaz letos nově posuzoval projekty také v kategorii Integrátor, ve které ocenil společnost KVADOS za implementaci 5G SA sítě.
-
Japonský export už tři roky setrvale roste
V roce 2023 překonal japonský export rekord z předchozího roku. Exportu nahrává mimo jiné i slabá hodnota jenu. Celková hodnota vyvezeného zboží v roce 2023 se odhaduje na 100,88 bilionů jenů. Export tvoří zejména japonské automobily (32,7% růst) a stavební či těžební technika (16,2 %).
-
Robot s dotykovým senzorem čte slepecké písmo dvakrát rychleji než člověk
Na univerzitě v Cambridge vyvinuli robot, který přejíždí dotykoým senzorem po textu Braillova písma a dokáže ho číst. Jeho podstatnou přidanou hodnotou je software s umělou inteligencí, díky kterému dosahuje při čtení dvojnásobné rychlosti než lidé. Přestože to nebyl původní záměr, může tento robot najít ještě další využití díky vysoké citlivosti senzoru. Jeho citlivost srovnatelná s lidskými prsty může pomoci při výrobě robotických rukou nebo protéz.
-
Po nehodě dveří stáhl Boeing svou žádost o bezpečnostní výjimku
Boeing si uřízl ostudu, když začátkem ledna vypadly za letu dveře letounu 737 Max 9. Došlu k tomu na lince z Portlandu do Kalifornie. V té době již měla tato americká společnost podanou žádost na udělení bezpečnostní výjimky při uvedení nového modelu letadla 737 Max 7. Nový model nesplňuje normu, která omezuje přehřívání části krytu motoru. Boeing po nehodě s dveřmi tuto žádost o výjimku sám stáhl. První letouny nového typu tak budou k dispozici až v roce 2024.