Rychlý přehled
-
Největší ultrarychlý dobíjecí hub provozuje ČEZ u dálnice D1
ČEZ zhušťuje síť dobíjecích stanic a posiluje jejich kapacity. Největší počet ultrarychlých stojanů na jednom místě je nyní v půli cesty mezi Brnem a Prahou, v dobíjecím hubu Mikulášov. ČEZ zde instaloval 15 stojanů, z nichž 14 je ultrarychlých.
-
Nový program Řídicí procesy ve strojírenství na VŠTE v Českých Budějovicích
„Reagujeme především na poptávku jihočeských firem, které chtějí, abychom klasický strojírenský obor rozšířili o další prvky spojené s automatizací, IT a dalšími inovativními procesy, provázejícími jejich podnikání,“ vysvětluje Vojtěch Stehel, rektor VŠTE. Další informace zde.
-
Voštinové struktury lépe pohlcují energii než obvykle používaná pěna
Voštinové struktury a 3D tisk si perfektně rozumějí. Voštiny hrají klíčovou roli v mnoha průmyslových odvětvích, důvodem jsou jejich nedostižné vlastnosti v nárocích na lehkost a současně odolnost výsledné struktury. „Pokud se bavíme o voštinových strukturách, s aditivními technologiemi přišly do jejich návrhů a samotné výroby lepší technické vlastnosti, konstrukční flexibilita a designový progres. V porovnání s konvenční výrobou je nezanedbatelná ale i úspora nákladů, což je téměř ve všech segmentech výroby prioritní,“ říká Lukáš Jílek, aplikační inženýr 3Dees Industries.
-
Nedostatek pracovních sil mohou řešit migranti z Indonésie
Nedostatek technických pracovníků na českém trhu může vyřešit Projekt pracovní migrace z Indonésie. Jeho jediným odborným garantem je Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR). Reálné zkušenosti se zapojením zahraničních pracovníků má Škoda Group, která již takto zaměstnala na 250 elektromechaniků, zámečníků či svářečů a první zkušenosti hodnotí pozitivně. Podrobnosti uvádí zpráva Svazu průmyslu a dopravy ČR.
-
Titul „Invention of The Year“ získal od NASA díl vyrobený 3D tiskem
Tým NASA’s RAMPT (Rapid Analysis and Manufacturing Propulsion Technology) získal letošní ocenění vynález roku, který uděluje vesmírná agentura NASA. Oceněn byl přínos při zpevnění náporové komory, výroba 3D tiskem umožnila zjednodušení celé sestavy. Tím došlo k eliminaci nejslabšího místa dosavadního řešení: šroubových spojů. Aditivní metodou se všechny díly vyrobily v jednom kusu.