Rychlý přehled
-
Onsemi plánuje snížit počty pracovníků. Expanze v Rožnově však stále platí
Nadnárodní společnost Onsemi, vyrábějící v Rožnově pod Radhoštěm čipy pro automobilový průmysl, plánuje propuštění zaměstnanců napříč všemi divizemi. A to s ohledem na snížení tržeb i zisku. I když se počty pracovních míst pravděpodobně sníží i v rožnovské pobočce, plány na její expanzi zůstávají. V rámci plánovaných investic v Rožnově chce zavést kompletní výrobu čipů na bázi polovodiče karbidu křemíku (SiC), vhodných mimo jiné i do elektromobilů.
-
Rozšíření výroby obnovitelného vodíku brání zbytečně přísná pravidla EU
Podle analýzy České vodíkové technologické platformy (HYTEP) vypadá současný stav zavádění vodíkových technologií takto: Evropská komise počítala s masivním nasazením vodíkových technologií do roku 2030, ale reálné to bude až v následující dekádě. Evropská komise předpokládala ve Vodíkové strategii EU investiční náročnost elektrolyzérů 600 € za kW instalovaného výkonu, ve skutečnosti je to přes 3 000 € za kW. Pravidla výroby obnovitelného vodíku jsou problematická zejména tam, kde nejsou vhodné klimatické podmínky pro výrobu z obnovitelných zdrojů energie. Současná evropská pravidla výrazně snižují maximální využití elektrolyzérů; jejich efektivní provoz je přitom pro snížení ceny výroby obnovitelného vodíku klíčový. HYTEP navrhuje konkrétní úpravu pravidel, která zaručí legislativní jistotu a zároveň pomohou narovnat příliš striktní evropskou regulaci.
-
Motor Catalyst prošel přísným zkušebním procesem a získal certifikaci FAA
Společnost Avio Aero v minulém týdnu vypustila do světa zprávu o úspěšné certifikaci turbovrtulového motoru Catalyst. Ten byl, jako vůbec první turbovrtulový motor, certifikován americkým Federálním úřadem pro letectví (FAA). Certifikace motoru Catalyst proběhla podle nejnovějších norem, jež zahrnují více než 20 nových požadavků. Během certifikačního procesu podstoupily testovací motory přes 8 000 hodin provozu, v nichž prokázaly a splnily své klíčové výkonové charakteristiky. Catalyst byl kompletně vyvinut a vyroben v závodech GE Aerospace a Avio Aero v Itálii, České republice, Polsku a Německu. Patří k nové generaci motorů společnosti GE Aerospace, které definují budoucí technologické standardy letectví.
Motor Catalyst přináší do segmentu letectví radikální změnu, a to díky celkovému tlakovému poměru 16:1, což je nejlepší poměr v oboru. Ve srovnání s konkurencí ve stejné třídě umožňuje tento optimální tlakový poměr až o 18 % nižší spotřebu paliva a až o 10 % vyšší výkon v cestovním režimu. Catalyst nabízí dva stupně variabilních statorových lopatek, chlazené vysokotlaké lopatky turbín a obsahuje díly vyrobené pomocí aditivní technologie.
-
Nepropásněte poslední šanci získat software ZW3D za stávající ceny
Společnost technology-support informovala na svých stránkách o plánovaném navýšení cen softwaru ZW3D, které vstoupí v platnost již v příštím týdnu. Aktuálně tak máte poslední možnost nákupu za staré ceny. Pokud tedy zvažujete nákup nové licence, její rozšíření nebo upgrade na aktuální verzi je ideální čas na rozhodnutí a s nákupem nebo aktualizací déle neotálet.
https://www.t-support.cz/
-
OSTROJ pořizuje novou robotizovanou linku
OSTROJ Opava investuje přes 150 milionů korun do nové, částečně robotizované kovací linky LZK 4000. Nová linka bude vybavena třemi roboty, které zajistí manipulaci s materiálem od vkládání naděleného materiálu do ohřívačky přes zakládání nahřátých přířezů do válcovačky a následně do první operace v kovacím lisu až po mazání zápustek v kovacím lisu. Linka je navržena s možností plné robotizace, což v budoucnu umožní doplnění dalších robotů pro obsluhu kovacího a ostřihovacího lisu. Investice společnosti OSTROJ přinese zvýšení produktivity, optimalizaci výrobních procesů a rozšíření kapacit divize Kovárna a kalírna. V souvislosti s tím plánuje společnost nábor nových zaměstnanců, především na pozice kovář, kontrolor a provozní kontrolor.