Rychlý přehled

  • Rozvodny, které řídí jeřáby na lodích, čím vším jsou vybavené?

    Inteligentní rozvodny, tzv. E-roomy, navrhuje a vyrábí ve Sviadnově firma Huisman Czech Republic. E-room funguje jako centrální řídicí jednotka pro jeřáby na lodích operujících v těch nejnáročnějších podmínkách po celém světě. Rozvodny musí být především velmi odolné, aby zvládly extrémní teploty, rozbouřené moře a další obtížné podmínky. Kontejnery jsou vybaveny také datovou a komunikační technikou, přičemž celý systém je propojen a vybaven vzdáleným přístupem. Technik se tak může k systému připojit, i když je loď daleko od přístavu.

    Foto: Huisman Czech Republic
  • Věřitelé Kovosvitu MAS mají 2 měsíce, aby se přihlásili o své pohledávky

    Rozhodnutím soudu je nyní firma Kovosvit MAS v úpadku. Pro vyřízení pohledávek je třeba, aby se věřitelé firmy do dvou měsíců přihlásili u Krajského soudu v Českých Budějovicích. Ke krachu tato kdysi slavná strojírenská firma směřovala již řadu let, situace se vyhrotila letos v dubnu, kdy neměla peníze na vyplacení mezd stovkám zaměstnanců a skončila v insolvenci.

  • Renishaw se podílelo na výrobě olympijských závodních kol

    Řada komponent závodních kol, na kterých se britští cyklisté zúčastnili Olympijských her v Paříži, byla vyrobena 3D tiskem. V tomto oboru se na nich podílela i firma Renishaw, která má s aditivní výrobou kovových součástí rozsáhlé zkušenosti. Největším překvapením britské cyklistiky byl letos ženský cyklistický týmový sprint, kde trojice závodnic získala zlatou medaili.

  • Čínská automobilka Zeekr se chlubí nabitím elektroauta za 10 minut

    Luxusní čínská automobilka Zeekr se nebojí jít na hranice technologií. V novém modelu Zeekr 007 je instalovaný lithium-železo-fosfátový (LiFePO4) akumulátor, který podle výrobce umožní nabití za 10 minut (z 10 na 80 %). Dobře zvládá i nabíjení v zimě, kdy stejné nabíjení při -10° C trvá údajně 30 minut.

  • Téměř neviditelný pohon na elektrokola

    Na letošním veletrhu Eurobike byl přestaven ZF Bike Eco System. Jeho základem je jen 2,5 kg těžký středový motor CentriX s točivým momentem až 90 Nm. Pohon lze kombinovat s běžnou přehazovačkou. Jeho nevýhovou je naopak nemožnost rekuperace energie při brždění. Výrobcem je skupina ZF z Německa.

Zobrazit nejnovější