Rychlý přehled

  • SanDisk představil první flash disk pro pokročilé systémy s umělou inteligencí

    Společnost SandDisk, v rámci svého portfolia pokročilých úložných technologií pro automobilový průmysl, představila na veletrhu Embedded World 2025  první produkt s rozhraním UFS4.1. Vestavěný flash disk (EFD) Sandisk® iNAND® AT EU752 s rozhraním UFS4.1. Toto paměťové médium reaguje na rostoucí požadavky softwarově definovaných vozidel (SDV), která vyžadují vyšší výkon a časté aktualizace softwaru pomocí technologie OTA (over-the-air). Díky rychlému rozhraní UFS4.1 je možné provádět aktualizace softwaru rychleji, což minimalizuje prodlevy a zajišťuje plynulejší a spolehlivější provoz vozidel SDV.

    Moderní automobilové systémy využívající umělou inteligenci, jako jsou pokročilé asistenční systémy řidiče, autonomní řízení a eCockpit, vyžadují pro bezpečné fungování okamžitý přístup k datům ze senzorů, map a databází. V tomto kontextu se vestavěné flash disky iNAND stávají klíčovým prvkem, zajišťujícím spolehlivost a dostupnost dat v reálném čase. Díky nim může AD počítač eliminovat problémy s latencí a konektivitou, které by se objevily při přístupu ke cloudu. Paměť SanDisk iNAND AT EU752 s rozhraním UFS 4.1 představuje zásadní prvek pro dosažení vysokého výkonu v těchto systémech. Očekává se, že nabídne více než dvojnásobný výkon oproti předchozí generaci SanDisk UFS 3.1 . Toto průlomové řešení, dostupné až do kapacity 1 TB2, využívá nejnovější technologii SanDisk BiCS8 TLC NAND a má potenciál revolučně změnit automobilové aplikace. Tyto aplikace vyžadují vyšší výkon, kapacitu, odolnost a spolehlivost datového úložiště, což je klíčové pro podporu inovací v oblasti umělé inteligence v automobilovém průmyslu.

    Klíčové vlastnosti paměti SanDisk iNAND AT EU752 UFS 4.1 EFD zahrnují:

    • Hlášení o stavu zařízení: Hostitelské zařízení může průběžně monitorovat stav paměti a v případě potřeby přijmout proaktivní opatření k prevenci potenciálních selhání systému během provozu vozidla.
    • Rychlé zavádění: Tato funkce nahrazuje potřebu samostatného zařízení NOR, což šetří místo na desce a snižuje náklady. Rychlé zavádění je také klíčové pro bezpečnostní systémy, jako jsou zpětné kamery, které musí být funkční do dvou sekund.
    • Široká škála kapacit: Dostupné kapacity od 128 GB do 1 TB2 s předpokládaným výkonem až 3 900 MB/s při sekvenčním zápisu a 4 200 MB/s při sekvenčním čtení1(1 TB). Zařízení je plně zpětně kompatibilní s hostitelskými zařízeními využívajícími rozhraní UFS 3.1.
  • Škoda má za sebou úspěšný rok

    V seznamu evropských výrobců automobilů hlásicích spíše déle přetrvávající potíže se našla vlaštovka, která se i přes všechny možné soudobé problémy může těšit z úspěchů. Je jí mladoboleslavská Škoda Auto, která v loňském roce zvýšila tržby o 4,7 procenta na historicky nejvyšší hodnotu 27,8 miliardy eur. Provozní zisk pak vyrostl o 30 procent na 2,3 miliardy eur. Česká automobilka se umístila na krásném čtvrtém místě mezi nejprodávanějšími značkami a její tržní podíl v Evropě činí zhruba 6 procent. Škoda Enyaq pak patří dokonce ke třem nejžádanějším evropským elektromobilům, prodalo se jich celkem 79 500.

     

  • STILL plánuje výrobu vlastních lithium-iontových baterií

    STILL spolu se společností Mercurius oficiálně zahájili v Hamburku výstavbu Centra pro mechatroniku. Nová moderní budova se staví na ploše 14 500 m² a bude zahrnovat 8 200 m² výrobních prostor a 2 600 m² kancelářských ploch, které poskytnou místo pro 140 zaměstnanců. S novou budovou tak STILL významně navýší využitelný prostor pro mechatroniku – ze současných 5 900 m² na 10 800 m². Společnost tak reaguje na úspěšný rozvoj mechatroniky ve společnosti a současně pokládá základy pro další růst i rozšiřování portfolia mechatroniky. V rámci dalšího rozvoje svého závodu chce STILL od roku 2026 posílit i svoji pozici v oblasti energetických systémů a plánuje v Hamburku vyrábět i vlastní lithium-iontové baterie.

  • Železničnímu průmyslu se v ČR daří

     Asociace podniků českého železničního průmyslu zveřejnila souhrnné výsledky za rok 2024, které potvrzují další růst odvětví. Celkový obrat dosáhl 133 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 2,3 %. Export nadále zůstává klíčovým pilířem sektoru a tvoří 50 % celkového obratu, stejně jako v předchozím roce. Tempo růstu českého železničního průmyslu ve výši 2,3 % převýšilo celkový růst HDP České republiky v roce 2024.

     Současně tento výsledek kontrastuje s celkovým vývojem průmyslové výroby v ČR, která v roce 2024 zaznamenala meziroční pokles o 1,4 %. Za celou Evropskou unii pak průmyslová výroba v roce 2024 meziročně klesla o 2,5 % a například v Německu se propadla meziročně o téměř 5 %.

  • Eldis dodá radary do Vietnamu

    Český výrobce radarů Eldis Pardubice podepsal smlouvu s vietnamským řízením letového provozu (VATM) na dodávku a instalaci pěti radarů do Vietnamu. Jde přitom o historicky první dodávku radarů pro VATM.  V minulosti Eldis ve Vietnamu realizoval modernizaci tří radarů pro tamní ministerstvo obrany. Cena aktuální zakázky nebyla zveřejněna.

Zobrazit nejnovější