Produktivita a ziskovost, o to jde v nové ISCAR kampani LOGIQUICK

Firma ISCAR představila velkolepou formou novou prodejní kampaň LOGIQUICK. Jde v první řadě o uvedení celé řady nových produktů, ale s novou kampaní přichází vždy i určitá filosofie obrábění. Aktuálně se ISCAR soustředí na maximalizaci klientova zisku skrze vysokou produktivitu a minimalizaci nevýrobních časů.
Inzerce
Představení kampaně LOGIQUICK pro náš region proběhlo v Německu. Celodenní přednáškový blok vedl člověk nejpovolanější, prezident IMC, Jacob Harpaz. ISCAR, který patří do skupiny International Metalworking Companies (IMC), má významný podíl na trhu a pokrývá prakticky všechna průmyslová odvětví. Zájem o účast tedy byla mezi firmami enormní. Shrnutí toho nejdůležitějšího přinášíme v rozhovoru s Miroslavem Řehořem, jednatelem ISCAR ČR.
Kolik lidí přijelo z České republiky na slavnostní představení kampaně LOGIQUICK?
Cílem setkání bylo předvést naši nejnovější kampaň co nejširšímu počtu odborníků, jak našich zákazníků, tak i našemu kompletnímu technickému a marketingovému týmu. Toto představení se konalo v německém Hanau a bylo určeno i pro část západní Evropy. Přítomni byli Britové, Němci, Belgičané a účastníci z dalších zemí. Takže náš počet byl striktně limitován na 100 osob z ČR. Bylo velmi nesnadné vybrat takto omezený počet účastníků. Samozřejmě dostali příležitost naši největší a nejvěrnější zákazníci a část našich distributorů.

Jakou hlavní zprávu by si odsud měli odvézt?
Vidíme všude kolem nás, jak rychle se svět vyvíjí. Naše nová technická řešení zdůrazňují inovace zaměřené na rychlost obrábění, a z toho plynoucí vyšší produktivitu a ziskovost. K tomu patří minimalizace nevýrobních časů. Rychlá výměna a seřízení nástrojů patří dlouhodobě mezi naše priority. Prezident Jacob Harpaz opakovaně zdůraznil význam rychlosti a s ní spojené ziskovosti. To je klíčové poselství naší nové kampaně. Kdo nezachytí tento vývoj, okamžitě ztrácí své pozice na trhu a také u zákazníků. Našim uživatelům jsme ukázali, že firma ISCAR stojí stále na špici technologického vývoje a přichází s novými neotřelými řešeními na jejich výrobní problémy.
Pro vás novinky asi nebyly překvapením, co si z Hanau odvážíte vy osobně?
Nová kampaň LOGIQUICK pro mě jako představitele české pobočky ISCAR představuje zásadní výzvu i velkou příležitost v jednom. Kampaň je zaměřena na inovace, které přinášejí vyšší rychlost, efektivitu a ziskovost v obrábění. Nejdůležitějším úkolem je samozřejmě implementace nových nástrojů LOGIQUICK do širšího povědomí u konečných uživatelů. Pan Harpaz razí heslo: „Be First on the Market “. Chceme být první na trhu. Mým hlavním úkolem je proto zajistit rychlé a efektivní zavedení těchto nástrojů do naší nabídky. To zahrnuje nejenom technickou přípravu a školení našich zaměstnanců, ale také komunikaci s našimi zákazníky o výhodách a možnostech kampaně LOGIQUICK. To se snažíme zajistit zejména prostřednictvím našich prodejců a techniků, ale také na školeních a seminářích, a také osvětou na sociálních sítích.
Důležité bude také pokračovat v budování a posilování vztahů s našimi klíčovými partnery, zákazníky a distributory. Zajištění jejich podpory a spokojenosti s novými produkty bude klíčové pro úspěch celé kampaně.

Jaké jsou hlavní směry vývoje obráběcích nástrojů?
Trh požaduje zvýšení rychlosti a efektivity obrábění, toho dosahujeme implementací účinného vysokotlakého chlazení, zlepšením geometrie a designu nástrojů pro specifické aplikace, nebo využitím nových materiálů a povlaků pro zvýšení životnosti a produktivity. Inovace se zaměřují na maximalizaci počtu řezných hran na destičkách, nástroje s vyššími pracovními posuvy a multifunkční nástroje, které kombinují více operací v jednom nástroji. Právě pro tyto strategie obrábění jsou nové nástroje z kampaně LOGIQUICK určeny.
Vedle univerzálních nástrojů nabízíme také úzce specializované řady pro konkrétní odvětví, včetně leteckého průmyslu, automobilového průmyslu, výroby forem, medicínského a vojenského průmyslu. Pro představu jde třeba o obrábění vysokoteplotních slitin v leteckém průmyslu nebo vrtání otvorů v konstrukčních nosnících ve stavebnictví.
Kampaň LOGIQUICK, jako celý obor obrábění, jde cestou pozvolné evoluce, vidíte mezi novinkami nějaký produkt, který je skutečně revoluční?
Například nové vrtáky SUMOCHAM s vyměnitelnými hlavicemi, vyrobené metodou 3D tisku, představují opravdu významný technologický pokrok. V kombinaci se systémem MULTI-MASTER tento inovativní vrtací systém umožňuje použití různých vrtacích hlavic na jednom tělese, což snižuje potřebu speciálních vrtáků a zkracuje výrobní časy díky snadné a rychlé výměně nástrojů. Zcela odpadá potřeba dalších upínacích elementů.

Kolik uběhlo let od poslední velké kampaně ISCAR? Dává vám nyní LOGIQUICK náskok před konkurencí?
Tyto kampaně mají zásadní význam pro celkovou strategii a další vývoj naší firmy. Znáte to i z jiných oborů, například ze sportu: Je těžké se dostat na úplný vrchol, ale ještě o hodně těžší je se na této pozici dlouhodobě udržet. A k tomuto účelu slouží právě naše kampaně. Snažíme se předvést široké technické veřejnosti, kam se svět obrábění posunul od minulého období. A také demonstrujeme své kompetence, můžeme to nazvat i náskok před konkurencí. Kampaně představujeme ve zhruba pětiletých cyklech, nyní byla kvůli covidu pomlka delší. Kampaň LOGIQUICK byla poprvé zveřejněna v březnu 2024 v Dubaji a následně nyní zde v Hanau pro evropské uživatele. Přednosti našich nástrojů se lépe vysvětlí na konkrétních příkladech, v obecné rovině mohu k výše již vyjmenovaným konkurenčním výhodám doplnit ještě třeba vysokou opakovatelnou přesnost při výměně nástrojů. Přesnost výroby díky našim nástrojům nestojí v protikladu k rychlosti, zvládáme obojí zároveň.
Jakou důležitost přikládá firma svým kampaním ukazuje fakt, že po uplynulých 30 let je vede osobně prezident IMC pan Jacob Harpaz. Mnozí naši zákazníci ho osobně znají a je pro ně zárukou kvality.

Nejde nám teď o produktový článek, ale můžete stručně zmínit třeba další tři novinky, které podle vašeho názoru vzbudí mezi obráběči největší zájem?
Mezi populární nástroje z kampaně LOGIQUICK bude jistě patřit fréza MILL-4-FEED. Tato rychloposuvová fréza je vybavena jednostrannými destičkami se čtyřmi řeznými hranami. Maximalizace počtu řezných hran zajišťuje lepší ekonomiku provozu a efektivnější využití řezného materiálu.
Další zajímavou novinkou jsou čelní frézy QUICK-X-FLUTE, které využívají oboustranné čtvercové destičky. Každá destička tedy nabízí 8 břitů. Optimalizovaný profil šroubovice frézy umožňuje dosahovat vysokých rychlostí úběru kovu a zároveň podporuje odolnost proti vibracím, což je klíčové pro produktivní a efektivní obrábění.
A do třetice zmíním produkty LOGIQ-3-CHAM a QUICK-D-MILL, které kombinují různé obráběcí operace do jednoho nástroje. Zkracují tak celkové výrobní procesy a zvyšují efektivitu. Využití vysokotlakého chlazení u většiny nových nástrojů násobí jejich výkon a životnost.
Kompletní sortiment budeme prezentovat začátkem října na MSV v Brně. Přijďte se podívat na náš stánek.


Vím, že vaší hlavní konkurenční výhodou jsou ale především zaměstnanci, vaši specialisté, kteří jsou pro řadu zákazníků nepostradatelní. Osvědčuje se vám tato strategie?
Rozhodně, v dnešní době nestačí mít kvalitní produkt, ale musíme nabídnout něco navíc. Naši technici aktivně přispívají k optimalizaci výroby přímo u zákazníků a pomáhají jim plně využít jejich výrobní prostředky. Vidíme, že tento přístup je pro naše zákazníky velmi hodnotný.
Je realitou dnešní doby, že mladí lidé nejeví až tak velký zájem o technické obory. My jsme díky našim seminářům v úzkém kontaktu s pedagogy středních i vysokých technických škol. A i přes jejich úsilí vidíme, že je na pracovním trhu zásadní nedostatek kvalitních technologů. Díky tomu, že ISCAR má ve svém týmu odborníky s dlouholetými zkušenostmi, můžeme sdílet naše know-how se zákazníky.
Co může být přesvědčivějším argumentem, než když náš obchodní zástupce přímo u zákazníka v dílně otestuje a uvede do provozu nový nástroj s jasně měřitelnou přidanou hodnotou. I nedůvěřivci pak jasně vidí, že se jim vyplatí koupit dražší „nářadí“, které v konečném efektu přinese větší užitek a vygeneruje vyšší zisk.
Pociťujete útlum v automobilním sektoru?
Automobilový průmysl zaujímá v České republice velký podíl v celkové průmyslové výrobě. Nejedná se pouze o samotné výrobce aut, ale všechny návazné firmy, dodavatele jednotlivých dílů. Pro nás samotné to znamená více než 30 % ročního obratu. A tento trh prochází největší transformací za posledních 150 let svého vývoje. Jeho další směřování není dnes určeno primárně požadavky trhu a zákazníků, ale regulacemi, směrnicemi a nařízeními. Zdravé konkurenční prostředí je mnohdy nahrazováno dotační politikou. K tomu si přičtěte drahé energie a neklidnou geopolitickou situaci ve světě. To vše nedává záruku na další klidný vývoj. Určitá nervozita z toho pramení a jasně ji cítíme i u našich zákazníků.
Na co se můžeme těšit na stánku ISCAR na MSV v Brně?
Chceme navázat na naše dnešní společné setkání a proto logicky celý náš stánek bude v barvách nové kampaně LOGIQUICK. Rádi bychom si nechali nějaké překvapení pro vás i naše zákazníky až na samotný MSV v Brně. Přijďte a nechte se překvapit. Po dvou letech se opět těšíme na osobní setkání a naši příznivci nás můžou najít na obvyklém místě v pavilonu F, číslo stánku 70.
Další článek: Polohovací systémy HIWIN pro průmyslovou automatizaci na MSV Brno 2024