Produktivita a ziskovost, o to jde v nové ISCAR kampani LOGIQUICK

obr_01_iscar

ISCAR ČR s.r.o.
— vydáno 7. října 2024

Firma ISCAR představila velkolepou formou novou prodejní kampaň LOGIQUICK. Jde v první řadě o uvedení celé řady nových produktů, ale s novou kampaní přichází vždy i určitá filosofie obrábění. Aktuálně se ISCAR soustředí na maximalizaci klientova zisku skrze vysokou produktivitu a minimalizaci nevýrobních časů.

Inzerce

Představení kampaně LOGIQUICK pro náš region proběhlo v Německu. Celodenní přednáškový blok vedl člověk nejpovolanější, prezident IMC, Jacob Harpaz. ISCAR, který patří do skupiny International Metalworking Companies (IMC), má významný podíl na trhu a pokrývá prakticky všechna průmyslová odvětví. Zájem o účast tedy byla mezi firmami enormní. Shrnutí toho nejdůležitějšího přinášíme v rozhovoru s Miroslavem Řehořem, jednatelem ISCAR ČR.

Kolik lidí přijelo z České republiky na slavnostní představení kampaně LOGIQUICK?

Cílem setkání bylo předvést naši nejnovější kampaň co nejširšímu počtu odborníků, jak našich zákazníků, tak i našemu kompletnímu technickému a marketingovému týmu. Toto představení se konalo v německém Hanau a bylo určeno i pro část západní Evropy. Přítomni byli Britové, Němci, Belgičané a účastníci z dalších zemí. Takže náš počet byl striktně limitován na 100 osob z ČR. Bylo velmi nesnadné vybrat takto omezený počet účastníků. Samozřejmě dostali příležitost naši největší a nejvěrnější zákazníci a část našich distributorů.

MILL4FEED je řada fréz pro frézování s vysokým posuvem, které se osazují jednostrannými čtvercovými destičkami FFQ4 SOMT/W 0602 se 4 řeznými hranami. Foto: Iscar

Jakou hlavní zprávu by si odsud měli odvézt?

Vidíme všude kolem nás, jak rychle se svět vyvíjí. Naše nová technická řešení zdůrazňují inovace zaměřené na rychlost obrábění, a z toho plynoucí vyšší produktivitu a ziskovost. K tomu patří minimalizace nevýrobních časů. Rychlá výměna a seřízení nástrojů patří dlouhodobě mezi naše priority. Prezident Jacob Harpaz opakovaně zdůraznil význam rychlosti a s ní spojené ziskovosti. To je klíčové poselství naší nové kampaně. Kdo nezachytí tento vývoj, okamžitě ztrácí své pozice na trhu a také u zákazníků. Našim uživatelům jsme ukázali, že firma ISCAR stojí stále na špici technologického vývoje a přichází s novými neotřelými řešeními na jejich výrobní problémy.

Pro vás novinky asi nebyly překvapením, co si z Hanau odvážíte vy osobně?

Nová kampaň LOGIQUICK pro mě jako představitele české pobočky ISCAR představuje zásadní výzvu i velkou příležitost v jednom. Kampaň je zaměřena na inovace, které přinášejí vyšší rychlost, efektivitu a ziskovost v obrábění. Nejdůležitějším úkolem je samozřejmě implementace nových nástrojů LOGIQUICK do širšího povědomí u konečných uživatelů. Pan Harpaz razí heslo: „Be First on the Market “. Chceme být první na trhu. Mým hlavním úkolem je proto zajistit rychlé a efektivní zavedení těchto nástrojů do naší nabídky. To zahrnuje nejenom technickou přípravu a školení našich zaměstnanců, ale také komunikaci s našimi zákazníky o výhodách a možnostech kampaně LOGIQUICK. To se snažíme zajistit zejména prostřednictvím našich prodejců a techniků, ale také na školeních a seminářích, a také osvětou na sociálních sítích.

Důležité bude také pokračovat v budování a posilování vztahů s našimi klíčovými partnery, zákazníky a distributory. Zajištění jejich podpory a spokojenosti s novými produkty bude klíčové pro úspěch celé kampaně.

Nové pokrokové čelní válcové frézy S890 SM z řady QUICK-X-FLUTE s proměnlivým úhlem stoupání šroubovice jsou vhodné pro efektivní a ekonomické hrubování s vysokým odběrem materiálu. Foto: Iscar

Jaké jsou hlavní směry vývoje obráběcích nástrojů?

Trh požaduje zvýšení rychlosti a efektivity obrábění, toho dosahujeme implementací účinného vysokotlakého chlazení, zlepšením geometrie a designu nástrojů pro specifické aplikace, nebo využitím nových materiálů a povlaků pro zvýšení životnosti a produktivity. Inovace se zaměřují na maximalizaci počtu řezných hran na destičkách, nástroje s vyššími pracovními posuvy a multifunkční nástroje, které kombinují více operací v jednom nástroji. Právě pro tyto strategie obrábění jsou nové nástroje z kampaně LOGIQUICK určeny.

Vedle univerzálních nástrojů nabízíme také úzce specializované řady pro konkrétní odvětví, včetně leteckého průmyslu, automobilového průmyslu, výroby forem, medicínského a vojenského průmyslu. Pro představu jde třeba o obrábění vysokoteplotních slitin v leteckém průmyslu nebo vrtání otvorů v konstrukčních nosnících ve stavebnictví.

Kampaň LOGIQUICK, jako celý obor obrábění, jde cestou pozvolné evoluce, vidíte mezi novinkami nějaký produkt, který je skutečně revoluční?

Například nové vrtáky SUMOCHAM s vyměnitelnými hlavicemi, vyrobené metodou 3D tisku, představují opravdu významný technologický pokrok. V kombinaci se systémem MULTI-MASTER tento inovativní vrtací systém umožňuje použití různých vrtacích hlavic na jednom tělese, což snižuje potřebu speciálních vrtáků a zkracuje výrobní časy díky snadné a rychlé výměně nástrojů. Zcela odpadá potřeba dalších upínacích elementů.

Řadu vrtáků SUMOCHAM se závitovým spojením MULTI-MASTER lze upnout na širokou škálu stopek. Systém MULTI-MASTER umožňuje snadnou a rychlou výměnu nástroje bez potřeby seřizování a tím snižuje výrobní časy. Foto: Iscar

Kolik uběhlo let od poslední velké kampaně ISCAR? Dává vám nyní LOGIQUICK náskok před konkurencí?

Tyto kampaně mají zásadní význam pro celkovou strategii a další vývoj naší firmy. Znáte to i z jiných oborů, například ze sportu: Je těžké se dostat na úplný vrchol, ale ještě o hodně těžší je se na této pozici dlouhodobě udržet. A k tomuto účelu slouží právě naše kampaně. Snažíme se předvést široké technické veřejnosti, kam se svět obrábění posunul od minulého období. A také demonstrujeme své kompetence, můžeme to nazvat i náskok před konkurencí. Kampaně představujeme ve zhruba pětiletých cyklech, nyní byla kvůli covidu pomlka delší. Kampaň LOGIQUICK byla poprvé zveřejněna v březnu 2024 v Dubaji a následně nyní zde v Hanau pro evropské uživatele. Přednosti našich nástrojů se lépe vysvětlí na konkrétních příkladech, v obecné rovině mohu k výše již vyjmenovaným konkurenčním výhodám doplnit ještě třeba vysokou opakovatelnou přesnost při výměně nástrojů. Přesnost výroby díky našim nástrojům nestojí v protikladu k rychlosti, zvládáme obojí zároveň.

Jakou důležitost přikládá firma svým kampaním ukazuje fakt, že po uplynulých 30 let je vede osobně prezident IMC pan Jacob Harpaz. Mnozí naši zákazníci ho osobně znají a je pro ně zárukou kvality.

Pro obrábění otvorů větších průměrů (33–40 mm) je určena řada modulárních vrtáků MODU-DRILL s vyměnitelnou hlavicí MD-MNC. Foto: Iscar

Nejde nám teď o produktový článek, ale můžete stručně zmínit třeba další tři novinky, které podle vašeho názoru vzbudí mezi obráběči největší zájem?

Mezi populární nástroje z kampaně LOGIQUICK bude jistě patřit fréza MILL-4-FEED. Tato rychloposuvová fréza je vybavena jednostrannými destičkami se čtyřmi řeznými hranami. Maximalizace počtu řezných hran zajišťuje lepší ekonomiku provozu a efektivnější využití řezného materiálu.

Další zajímavou novinkou jsou čelní frézy QUICK-X-FLUTE, které využívají oboustranné čtvercové destičky. Každá destička tedy nabízí 8 břitů. Optimalizovaný profil šroubovice frézy umožňuje dosahovat vysokých rychlostí úběru kovu a zároveň podporuje odolnost proti vibracím, což je klíčové pro produktivní a efektivní obrábění.

A do třetice zmíním produkty LOGIQ-3-CHAM a QUICK-D-MILL, které kombinují různé obráběcí operace do jednoho nástroje. Zkracují tak celkové výrobní procesy a zvyšují efektivitu. Využití vysokotlakého chlazení u většiny nových nástrojů násobí jejich výkon a životnost.

Kompletní sortiment budeme prezentovat začátkem října na MSV v Brně. Přijďte se podívat na náš stánek.

Foto: Iscar
Řada QUICK-D-MILL přináší nástroje s kombinovanou funkcí pro operace frézování a vrtání. Na obrázku modulární varianta vyměnitelné hlavice se závitovým spojením MULTI-MASTER a destička MDR ANMU. Foto: Iscar

Vím, že vaší hlavní konkurenční výhodou jsou ale především zaměstnanci, vaši specialisté, kteří jsou pro řadu zákazníků nepostradatelní. Osvědčuje se vám tato strategie?

Rozhodně, v dnešní době nestačí mít kvalitní produkt, ale musíme nabídnout něco navíc. Naši technici aktivně přispívají k optimalizaci výroby přímo u zákazníků a pomáhají jim plně využít jejich výrobní prostředky. Vidíme, že tento přístup je pro naše zákazníky velmi hodnotný.

Je realitou dnešní doby, že mladí lidé nejeví až tak velký zájem o technické obory. My jsme díky našim seminářům v úzkém kontaktu s pedagogy středních i vysokých technických škol. A i přes jejich úsilí vidíme, že je na pracovním trhu zásadní nedostatek kvalitních technologů. Díky tomu, že ISCAR má ve svém týmu odborníky s dlouholetými zkušenostmi, můžeme sdílet naše know-how se zákazníky.

Co může být přesvědčivějším argumentem, než když náš obchodní zástupce přímo u zákazníka v dílně otestuje a uvede do provozu nový nástroj s jasně měřitelnou přidanou hodnotou. I nedůvěřivci pak jasně vidí, že se jim vyplatí koupit dražší „nářadí“, které v konečném efektu přinese větší užitek a vygeneruje vyšší zisk.

Pociťujete útlum v automobilním sektoru?

Automobilový průmysl zaujímá v České republice velký podíl v celkové průmyslové výrobě. Nejedná se pouze o samotné výrobce aut, ale všechny návazné firmy, dodavatele jednotlivých dílů. Pro nás samotné to znamená více než 30 % ročního obratu. A tento trh prochází největší transformací za posledních 150 let svého vývoje. Jeho další směřování není dnes určeno primárně požadavky trhu a zákazníků, ale regulacemi, směrnicemi a nařízeními. Zdravé konkurenční prostředí je mnohdy nahrazováno dotační politikou. K tomu si přičtěte drahé energie a neklidnou geopolitickou situaci ve světě. To vše nedává záruku na další klidný vývoj. Určitá nervozita z toho pramení a jasně ji cítíme i u našich zákazníků.

Na co se můžeme těšit na stánku ISCAR na MSV v Brně?

Chceme navázat na naše dnešní společné setkání a proto logicky celý náš stánek bude v barvách nové kampaně LOGIQUICK. Rádi bychom si nechali nějaké překvapení pro vás i naše zákazníky až na samotný MSV v Brně. Přijďte a nechte se překvapit. Po dvou letech se opět těšíme na osobní setkání a naši příznivci nás můžou najít na obvyklém místě v pavilonu F, číslo stánku 70.

Další článek: Polohovací systémy HIWIN pro průmyslovou automatizaci na MSV Brno 2024