Průmyslová zóna Ostrov-sever vytvoří až 1000 pracovních míst
Developerská společnost Panattoni Europe začne v Ostrově na Karlovarsku s přípravou průmyslové zóny Ostrov-sever. Nový průmyslový park chce firma začít stavět v areálu bývalého strojírenského závodu Škoda. První z hal by se mohly začít stavět v příštím roce po vyčištění areálu od staré ekologické zátěže. Panattoni Europe už jedná s několika investory, obsadit by zatím mohli asi třetinu celkové plochy budoucí zóny. Novinářům to dnes řekl generální ředitel společnosti Pavel Sovička.
Inzerce
"Uživatelé, se kterými jednáme, jsou jak firmy z maloobchodu, online obchodu, tak i strojírenské výroby, které bychom rádi v areálu, protože by se navázalo na tradici. Uvidíme, jestli ještě lidé budou chtít v té strojírenské výrobě pokračovat. Rádi bychom první halu předali našim nájemcům do užívání před koncem roku 2017. Dlouhodobě by mělo vzniknout až 1000 pracovních míst," řekl Sovička. Podíl výrobních a skladovacích hal by měl být v zóně po jejím dokončení asi 50:50.
Vznik nových pracovních míst by mohl mít vliv na zvyšování mezd v regionu. "V Chebu byly před rozvojem nové průmyslové zóny průměrné platy dělníků mezi 12.000 a 14.000 korun. V současné době už se pohybují kolem 20.000 korun a věříme, že střednědobě budou stoupat až ke 30.000 korunám," řekl Sovička s tím, že obdobný vývoj lze očekávat i v Ostrově. Právě do průmyslové zóny v Chebu se Panattoni Europe podařilo přivést investory, nedávno tam svůj závod otevřela čínská společnost BWI.
Město Ostrov je podle starosty Pavla Čekana (ČSSD) připraveno výstavbu v nové zóně podpořit. Vytipovalo už lokality pro rozvoj bytové výstavby a stavbu bytů a domů bude nadále podporovat dotačním programem. Do zóny budou v budoucnu zajíždět i autobusy MHD, jako se to osvědčilo v průmyslové zóně Ostrov-jih. Díky novým linkám právě do průmyslové zóny se počet přepravených cestujících hromadnou dopravou zvýšil o tisíce.
Vznik nové průmyslové zóny vítá i Karlovarský kraj. Podle hejtmanky Jany Vildumetzové (ANO) se nyní bude kraj v souvislosti se vznikem zóny zabývat lepším napojením Ostrova a Karlových Varů na Ústecký kraj. Silnice I/13 totiž nyní vede v úseku mezi Ostrovem a Kláštercem nad Ohří serpentinami podél řeky Ohře a v případě nehody ji prakticky nelze objet.
Další článek: Google vyčlení projekt samořízených aut do nové firmy Waymo