SMS jako barometr ekonomického růstu

Redakce Redakce
— vydáno 26. listopadu 2015

V prvních třech čtvrtletích roku 2015 výrazně vzrostl počet odeslaných obchodních SMS zpráv. Prozradily to interní statistiky obchodní komunikační brány neoGate, která obsluhuje 14 % trhu s marketingovými a notifikačními SMS. Statistiky ukazují, že počet odeslaných textových zpráv meziročně narostl o 9,1 %. Nejvíce SMS odesílají e-shopy, následované cestovními kancelářemi, lékárenským sektorem a dalšími obchodními segmenty.

Inzerce

Za zvýšení zájmu o textové zprávy může nejen popularizace hromadného cílení komunikace pomocí SMS a rozvíjení nových způsobů využití textových zpráv, ale také raketový růst české ekonomiky v tomto roce. Obchodní subjekty navazují na tento růst propracovanější interakcí se svými zákaznickými komunitami a snahou o vyšší návratnost prostředků, vložených do této interakce v minulosti. 

„Podle našich informací vlastní databázi svých zákazníků až 70 % subjektů. A to často ve formě nákladně budovaného zákaznického klubu. Vlivem nízkých investic do těchto komunit však v minulých letech došlo k jejich utlumení. SMS zprávy jsou v takovém případě vhodným nástrojem, jak zákaznickou komunitu reaktivovat,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby neoGate. 

E-shopy v přístupu k obchodním SMS nemají konkurenci

 Elektronické obchody již tradičně obsazují první příčky v počtu odeslaných SMS. Přesto s textovými zprávami pracují rok od roku efektivněji a objem jimi odeslaných zpráv se stabilně zvyšuje, čemuž napomáhají i automatické mechanismy v enginech e-shopů. Zvýšení objemu odeslaných SMS zpráv zaznamenaly i cestovní kanceláře a agentury, které oproti minulému roku poslaly o 18 % SMS zpráv více a vyšvihly se z třetího místa na druhé. Naopak z loňského druhého místa na letošní třetí se propadl segment lékárenství, který zaznamenal největší pokles v teplých letních měsících. Nejvíce (o 4 %) se trh propadl u segmentu gastro, kultura a zábava. 

Meziroční srovnání vývoje poslaných obchodních SMS vybranými komerčními subjekty (období leden až říjen 2014 a 2015). Zdroj: Interní statistiky neoGate Neogenia provozuje největší B2B komunikační bránu v České republice a v současné době obsluhuje přes tři tisíce firemních zákazníků. Ročně systém odbaví téměř 60 milionů SMS ve finančním objemu až 40 milionů korun. 

Neogenia je provozovatelem služby SMSbrána.cz, SMS brány neoGate pro firemní klienty, hromadných hlasových služeb Neogenia Voice, komunikačního systému pro obce Mobilní rozhlas, platformy Spothill a slevového agregátoru ZlatéSlevy.cz. Zaměřuje se na provoz a vývoj internetových projektů, zajišťování telekomunikačních služeb a efektivní využívání marketingových nástrojů. Projekty společnosti navštěvuje denně přes 70 000 uživatelů a jejich počet neustále roste.

Další článek: Tatra Trucks má nového šéfa, došlo i ke změnám ve vedení společnosti