Trendy 2015: Bid to Win: Řešení pro dodavatele do automobilového průmyslu

Redakce Redakce
— vydáno 11. září 2015

V silné konkurenci se dostávají do popředí automobilky, které kladou důraz na inovace. Společnost Dassault Systèmes na tento trend reaguje svými specializovanými řešeními pro automobilový průmysl na platformě 3D Experience.

Inzerce

Jedno z nich, Bid to Win, je určeno především pro dodavatele OEM výrobcům, tedy i pro český trh. Řešení 3D Experience svými již osvědčenými nástroji umožňuje analyzovat obchodní příležitosti, získat nové zakázky, navrhnout a ověřit nový výrobek, připravit ho pro výrobu, vyrobit a dodat zákazníkům. To vše v daném termínu, s dodržením rozpočtu a k plné spokojenosti zákazníka. 

Jednotné uživatelské prostředí

Bid to Win poskytuje sjednocené uživatelské prostředí napříč všemi procesy a disciplínami, od marketingu přes obchod až po servis. Umožňuje kompletní návrh výrobku od vstupních požadavků až po funkční, logický a fyzický model. Samozřejmostí je sledování a vizualizace požadavků na výrobek v průběhu jeho celého životního cyklu. 

Projektové řízení

Řízení projektů je realizováno v souladu s požadavky na včasné zahájení výroby a dodání výrobku v termínu. Bid to Win minimalizuje zpoždění při realizaci výrobků díky plánování a řízení zdrojů podle jejich dostupnosti v reálném čase a integrované správě změn projektu. Projektové řízení tak poskytuje pravdivější přehled o reálném stavu a průběhu projektů, zajišťuje distribuci jednotlivých úloh účastníkům projektu, umožňuje správu více projektů včetně jejich vzájemných závislostí a usnadňuje opětovné použití dat z předchozích projektů, čili rychlý start nového projektu. 

Podpora metodik APQP a PPAP

APQP (Advanced Product Quality Planning) je strukturovaný projektový postup, který definuje kroky nutné k zabezpečení vysoké kvality výrobku v návaznosti na požadavky zákazníka. Tato metodika vznikla v 80. letech minulého století jako výsledek spolupráce automobilek Ford, GM a Chrysler, s cílem zabránit úbytku zákazníků nespokojených s kvalitou automobilů. Kvalita je z 80 % vytvářena již v předvýrobních etapách a právě proto je řešení Bid to Win vhodným nástrojem pro řízení kvality. Právě v těchto etapách pomáhá usnadňovat komunikaci mezi OEM výrobci automobilů a jejich dodavateli. 

Řešení Bid to Win pomáhá dodavatelům v automobilovém průmyslu zvýšit poměr získaných zakázek. (Foto: Petr Novague)

PPAP (Production Part Approval Process) neboli Proces schvalování dílů do sériové výroby, je metodika pro nastavení procesů schvalování dílů určených k výrobě. Jako součást metodiky APQP zajišťuje podporu používání jednotných procesů a metodik. Obě tyto metodiky jsou integrální součástí řešení Bid to Win na platformě 3D Experience. Hlavní přednosti a konkurenční výhody řešení Bid to Win pro dodavatele za automobilového průmyslu:

  • jednotné uživatelské prostředí integrující informace z více zdrojů do tzv. dashboardů,
  • zlepšení a urychlení nabídkového řízení a zvýšení poměru získaných zakázek,
  • řízení zakázek projektově s důrazem na požadavky zákazníka,
  • efektivní využívání informací z 3D návrhu, analýz rizik a změnových řízení,
  • plánování kvality (APQP a PPAP) pro kritické procesy a automatická kontrola kvality konstrukčních dat (Q-PLM),
  • integrovaná podpora přípravy technologických procesů (MPP), rychlá kalkulace výrobních nákladů, zkrácení času inženýrských etap.

Firma Technodat, CAE-systémy, je dlouhodobým partnerem společnosti Dassault Systèmes. Pomáhá společnostem zefektivňovat a zrychlovat vývojový a inovační proces. K tomu přispívají hluboké znalosti průmyslu a řešení 3D Experience. 

Prezentace společnosti Technodat, CAE-systémy, www.technodat.cz  

Další článek: Trendy 2015: Staňte se dodavateli mezinárodních výzkumných organizací