Turbíny z Plzně budou vyrábět energii a páru pro největší automobilku světa
Plzeňský výrobce Doosan Škoda Power dodá turbíny do největší automobilky na světě, výrobního závodu Volkswagen ve Wolfsburgu. Jde o dvě industriální turbíny o výkonu 2 × 50 MW s regulovaným odběrem, převodovkou a generátorem.
Inzerce
Parní turbíny už dlouho nejsou pouze výsadou energetiky – s pomocí regulovaných či neregulovaných odběrů může turbína dodávat i páru. Ta nalézá využití nejen v automobilové výrobě, ale například také při výrobě papíru a celulózy nebo odsolování mořské vody.
Provoz turbíny v rámci automobilky se od standardních dodávek do energetických provozů značně liší, a pro Doosan Škoda Power je tento projekt první realizací v segmentu automobilové výroby. Pro odborníky z koncernu Volkswagen však nikoliv, a proto přišli s jasně definovanými parametry, které turbína z Plzně musela splnit.
Na projektu opět spolupracuje Doosan Škoda Power se společností Mitsubishi Hitachi Power Systems v paroplynových cyklech, kde Mitsubishi dodává plynovou turbínu a Doosan Škoda Power turbínu parní.
„Tato flexibilní konfigurace jednotělesové parní turbíny s regulovaným odběrem, převodovkou a generátorem se často používá mimo ryze energetické provozy. Nejenže vyrábí elektrickou energii, ale také v potřebných parametrech dodává páru do dalších úseků provozu – v tomto případě do technologie výroby Volkswagen.
Doosan Škoda Power v minulosti dodávala své výrobky i do Třineckých železáren, bratislavské rafinerie Slovnaft nebo papíren v Německu, Švédsku a Finsku. Obecně se každému provozu s vysokou spotřebou elektrické energie vyplatí investovat do vlastní turbíny. Taková investice se firmám zpravidla vrátí v horizontu šesti až deseti let.
Další článek: Hezká, chytrá, česká – Karmen vstoupila na trh 3D tisku