V Aeru Vodochody začala výroba sériových letounů L-39NG

Zpráva ČTK vydáno dne 26. února 2019

Prvních šest letounů bude pro zákazníky připraveno v roce 2020, dalších dvanáct v roce 2021. Od roku 2022 bude závod schopný dodat dvacet strojů ročně, případně i více, pokud zavede výrobu v několika směnách. Výroba jednoho stroje zabere 18 měsíců.

Do programu L-39NG, výroby i vývoje, plynou podle mluvčího Aera Tobiáše Tvrdíka jednoznačně největší investice, další investice jdou i do programu L-159. V minulých letech firma investovala také do Aerostructures programů Airbus A220, vojenského dopravního letounu KC-390 a ST Aerospace, které představují významnou část dnešní výroby společnosti. 

Aero má zatím podepsané smlouvy na 38 strojů L-39NG. Prvním zákazníkem je Senegal, který si objednal čtyři letouny v bojové verzi. Předsériový letoun L-39NG poprvé vzlétl na letišti loni v prosinci. Od jara chce společnost pokračovat dalšími vývojovými lety s cílem získat certifikaci do konce letošního roku. Dle vyjádření Tvrdíka začnou v dubnu, ve spolupráci s Výzkumným a zkušebním leteckým ústavem (VZLÚ), probíhat náročné statické a únavové zkoušky na draku letounu. V létě se do vývojových letů zapojí další letoun L-39NG.

V Aeru pracuje kolem 1800 lidí, na začátku února společnost ohlásila restrukturalizaci souvisejícím s větším zaměřením na vlastní výrobu a odklon od subdodávek. Na žádost zákazníka byla ukončena mimo jiné dlouhodobá výroba kokpitů pro vrtulníky Black Hawk pro společnost Sikorsky. Aero hodlá letos propustit přibližně desetinu pracovníků včetně lidí na kancelářských a manažerských pozicích.

Zdroj: www.aero.cz

Příspěvek zatím nikdo neokomentoval. Buďte první.